Osteopatia funkcjonalna

Zarys programowy
Kurs osteopatii funkcjonalnej - kompleksowa terapia tkanek miękkich i połączeń wisceralno stawowych

Moduł I

• Przyczyny dysfunkcji oraz powstawania dolegliwości bólowych w odcinku lędźwiowym kręgosłpa.
  • Diagnostyka i leczenie odcinka lędźwiowego i miednicy.
  • Techniki dostosowania HVT odc. L - S
  • Techniki stawów krzyżowo-biodrowe, spojenie łonowe, stawy biodrowe.
  • Dysfunkcje narządów wewnętrzych oraz powięziowo-mięśniowe jako przyczyna dolegliwości odcinka lędźwiowego kregoslupa i miednicy
  • Terapia wisceralna ( trzewna ) narządów (przepona, nerki, pęcherz moczowy).
  • Techniki tkanek miękkich i masażu głębokiego traktów mięśniowo-powięziowych w obszarze kręgosłupa lędźwiowego i miednicy.

Moduł II

• Diagnostyka i leczenie odcinka piersiowego, wg. modelu GOE (General Osteopathic Examination)
  • Technika HVT DOG, Lift dla odcinka piersiowego kręgosłupa oraz przejść Th/L, C/Th.
  • Techniki terapii wisceralnej organów zlokalizowanych w obrębie klatki piersiowej: górny otwór klatki piersiowej, sklepienie opłucnej.
  • Techniki dostosowania pierwszego żebra i artykulacji żeber w różnych pozycjach ułożeniowych.

Moduł III

• Diagnostyka i leczenie odc. szyjnego wg schematu GOE.
  • Omówienie i ćwiczenia technik terapii tkanek miękkich w obrębie kolumny szyjnej (mm. pochyłe, MOS), kompleks szczytowo-potyliczny.
  • Techniki manipulacji odcinka szyjnego kręgosłupa.
  • Omówionie połączeń i zależności pomiędzy kompleksem szczytowo-potylicznym, a miednicą; przejściem piersiowo-lędźwiowym a miednicą.
  • Techniki artykulacji, HVT,

Osteopata Piotr Naporski